Τίτλοι Ειδήσεων

 

ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΡΙΓΙΑΛΙΟΥ. Μουσική Παράσταση,με τον Γόρδιο Δεσμό PDF Εκτύπωση E-mail
Παρασκευή, 27 Ιανουάριος 2012 12:00

alt Μιά σημαντική καλλιτεχνική προσπάθεια βρίσκεται σε εξέλιξη στο Θέατρο Περιγιαλίου. Το Κορινθιακό Μουσικό Σχήμα ΓΟΡΔΙΟΣ ΔΕΣΜΟΣ, με την αμέριστη συμπαράσταση των ανθρώπων του θεάτρου Περιγιαλίου, Αλέκου Ξανθάκη και Πολυξένης Ορκοπούλου, προσπαθεί να καθιερώσει, τουλάχιστον μηνιαίες θεματικές συναυλίες και η αρχή έγινε με τη συναυλία του Δεκεμβρίου τού 2011 με τίτλο '' από τον Τσιτσάνη στο Χατζηδάκι ", που είχε σπουδαία ανταπόκριση από το κοινό.
  Η συνέχεια δίνεται με την συναυλία της 28ης Ιανουαρίου 2012, με το άκρως πρωτότυπο θέμα " Τα Ζεϊμπέκικα του Μίκη Θεοδωράκη ".
και θα ακουστουν όχι μόνο τα γνωστά " Δραπετσώνα", " Βρέχει στη φτωχογειτονιά", αλλά και σπάνια κομμάτια από τον ελληνικό κινηματογράφο , όπως το " ¨Εχει η νύχτα Θάνατο " ( Ποίηση Δ. Χριστοδούλου ) από την ταινία του Ροβήρου Μανθούλη " Ψηλά τα χέρια Χίτλερ "του 1962,  με τούς Θ. Βέγγο καί Β. Διαμαντόπουλο, το " Μάνα" ( Ποίηση Κ. Βίρβου ) από την ταινία του Αλ. Αλεξανδράκη "Συνοικία το όνειρο " του 1960 κ.ά.
                                                            ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΖΕΊ'ΜΠΕΚΙΚΟ ΧΟΡΟ

Σύμφωνα με το Λεξικό της Ελληνικής Μουσικής του Τ. Καλογερόπουλου ( εκδ. Γιαλλελή 2001 ) , ο Ζεϊμπέκικος χορός έχει πιθανή προέλευση τη Θρακη από όπου Αργείοι- Θράκες άποικοι τον μετέφεραν στις Τράλλεις της Μ. Ασίας και από εκεί μεταφέρθηκε στην
Παλαιά Ελλάδα, μετά την καταστροφή του 1922.
Είναι χορός αυτοσχεδιαστικός, εννεάσημος, αλλά τα βήματα του πρέπει να αναλογούν ακριβώς στο κάθε μουσικό μέτρο. Είναι μοναχικός, αυστηρός και δεν επιδέχεται " κουνήματα" και  " φιγουρατζίδικες " κινήσεις. Εκφράζει συναισθήματα μοναξιάς, θλίψης και μελαγχολίας με μιά όμως συγκρατημένη υπερηφάνεια.
Η χρήση του από τους μεγάλους συνθέτες του ρεμπέτικου ( Βαμβακάρης-Απιστη ), του λαϊκού ( Τσιτσάνης- Συννεφιασμένη Κυριακή),
και του έντεχνου λαϊκού ( Χατζηδάκις- Είμ΄αητός χωρίς φτερά , Θεοδωράκης- Γωνιά-γωνιά, Ξαρχάκος- Καισαριανή ), έχει δώσει αριστουργήματα στο Ελληνικό τραγούδι και αποτελεί το συνδετικό κρίκο της διαχρονικής εξέλιξης του Ελληνικού Πολιτισμού, στον τομέα αυτό.
Σύμφωνα με τον Ηλία Πετρόπουλο, υπάρχουν αρκετά είδη ζεϊμπέκικου όπως ο τούρκικος, μιά μορφή αργού μπάλου, πού δεν έχει σχέση με τον ελληνικό. Οι ρεμπέτες χρησιμοποιούν τον βαρύ ( γιουρούκικο ) ζεϊμπέκικο, τον οποίο πήρε εν συνεχεία το λαϊκό τραγούδι
με μιά μικρή αλλαγή του πρώτου εννιάσημου. Στο περίφημο " Ζεϊμπέκικο της Ευδοκίας " του Μάνου Λοΐζου υπάρχουν και οι δύο τρόποι.
Αυτά και άλλα θα απολαύσετε στο Θέατρο Περιγιαλίου με την φιλοξενία των ανθρώπων του, που κερνάνε κρασί , πίτες και άλλα εδέσματα.
Σημειωτέον ότι η συναυλία θα συνοδεύεται από προβολή σκηνών και εικόνων από τον Ελληνικό κινηματογράφο καθώς και κειμένων
η στίχων σχετικών με τα ερμηνευόμενα τραγούδια.
Καλούμε το Κορινθιακό κοινό να στηρίξει την προσπάθεια μας αυτή γιά να εξελιχθεί σε πολυθεματικό μουσικοθεατρικό θεσμό, πού ξεκίνησε χάρις στην πρωτοβουλία του θεάτρου Περιγιαλίου και του " Γόρδιου Δεσμού  " και δεν επιχορηγείται από κανένα φορέα.


 
 
Κρατήσεις θέσεων,στα τηλ. 27410-86330       87930     87578   ηλ.διεύθηνση  Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε.
 
 
Εάν λάβατε το μήνυμα αυτό , παρακαλώ όπως δεχθείτε την συγγνώμη μου για την τυχόν ενόχλησή σας . Αν επιθυμείτε την διαγραφή της ηλεκτρονικής σας διεύθυνσης ώστε  να σταματήσετε να λαμβάνετε αλληλογραφία μου παρακαλω όπως, κάνοντας έναν κόπο και στέλνοντας μου ένα μήνυμα σας να  φροντίσω  για την διαγραφή σας από τους αποδέκτες των μηνυμάτων μου